Tony Trischka
Za studií na Syracusské universitě již byl plně vytíženým místním hudebníkem, který svůj čas rozděloval mezi tři kapely, Down City Ramblers, Country Cooking a Country Granolu. Jak jeho myšlení a vkus překračoval hranice standartního bluegrassu, tíhly k novým hudebním souvislostem i jeho kapely, které, ač byly postaveny na bluegrassu a country, se plně oddávaly svým původním experimentům. S každou z nich jsou spjaty odlišné nové Tonyho hudební prvky.
V roce 1970 dokončil Tony studia na Syracusské universitě (jeho hlavní obor byly dějiny umění) a stal se profesionálním hudebníkem. V roce 1973 se přestěhoval do newyorského Bronxu, aby se mohl plně věnovat skupině Breakfast Special, která se jen tak tak udržovala nad vodou pro prosazování své nelíbivé fúze bluegrassu, country, disca, rocku a středovýchodní hudby. Po třech letech a nesčetných festivalech se Breakfast Special rozpadl a Tony Trischka se ocitl na Times Square, kde jako potulný muzikant hrál kolemjdoucím za pár šesťáků. Po večerech si přivydělával účinkováním v brodwayské show ‘The Robber Brideroom. Nyní sídlí v Brooklynu a je zaměstnán v samoobslužné restauraci. /1977/
ROZHOVOR S TONY TRISCHKOU: John ‘Zlostný Red’ Waltz : John: Kteří lidé tě ovlivnili?
Tony: Bill Keith a Lamar Grier, velkou měrou, rytmicky. Ze všech hráčů má právě on nejprogresivnější rytmiku. Mluvím zejména o synkopování. O nezvyklé práci pravé ruky. Myslím, že jsem převzal mnoho fíglů právě od něho a on říká totéž o Clarenci Whiteovi.
John: (překvapeně) Clarence White hrál na banjo?
Tony: Ne, na kytaru. Kentucky Colonels zřejmě hráli ve Washingtonu a Clarence a Lamar se spolu setkali. Lamar převzal mnoho Clarencových synkopací a použil je ve své vlastní hře. A to je myslím zrovna to, co z Lamara hraji.
John: Množství opožděných nebo, naopak uspěchaných úderů?
Tony: Správně. Jde o naprosté uvolnění a osvobození pravé ruky a někdy také o použití ukazováčku na nezvyklých místech. Ukazováček s tím má mnoho co do činění, hraje první hlas tam, kde bys správně čekal palec. Je trochu těžké to vysvětlit. Znám něco z teorie, ale většinou se k ní neobracím. Je to věc citu.
Peter Wernick: Tony Trischka je nejen skvělý a obdivuhodný hudebník, je také skvělý a obdivuhodný člověk. Jeho osobní kvality vás ovšem nečiní bezmocnými, jako to často dělá jeho banjová technika a představivost. Být příjemným a předvádět to nejlepší, co v něm je, se snaží za každých okolností.
Peter Wernick